چطوری میتونیم بازیگر بشیم؟

لطفا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

به نام خدا

من امیر حجازی هستم بازیگر تئاتر و فیلم. میخوام بگم بهتون که بازیگری چیست و چطور میتونیم بازیگر بشیم. با من همراه باشید. خیلی خوشحالم که امروز میخوام دقایقی با شما سپری بکنم. امروزه روز بازیگری مد شده و خیلی از جوانان میخوان که بازیگر بشن.

امیر حجازی-مدرس تئاتر و سینما

بازیگری یعنی چه؟

سوال اول اینه که اصلا بازیگر یعنی چی؟ خب، بازیگر کسیه که یک داستانی رو ، حالا فرق نمیکنه واقعی یا رمانتیک ، نمیدونم یا فانتزی رو میخواد به تماشاچیان عرضه بکنه و اون شخصیت ها و کاراکتر ها رو بهشون جون بده. از کجا میتونیم ما بازیگر بشیم. بازیگری سواد میخواد ، بازیگری علم میخواد و هرکسی که میخواد بازیگر بشه، اول باید سواد این کار رو یاد بگیره خوشبختانه آموزشگاه های متفاوت و متنوعی هستش در سطح شهر و میتونین با ثبت نام در این کلاس ها ، بازیگری رو یاد بگیرین، بصورت علمی و عملی.

چه آموزشگاهی رو انتخاب بکنیم؟

سوال بعدی اینه که ما چه آموزشگاهی رو انتخاب بکنیم؟ خیلی از دوستان در رشته های درسی مختلفی دارن ادامه تحصیل میدن. شاید رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی و… این دوستان میتونن در آموزشگاه هایی که معتبر هستن و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارن میتونن به سایتشون مراجعه کنن و اساتیدی که دارن اونجا تدریس میکنن ، با مطالعه رزومه اساتید و خروجی این آموزشگاه اونجا ثبت نام بکنن و بازیگری یاد بگیرن. خیلی ها هم دوست دارن که بصورت آکادمیک یعنی در دانشگاه ادامه تحصیل بدن که میتونن هم بصورت الان دانشگاه های ، حالا دانشگاه آزاد ، دانشگاه های علمی کاربردی بدون کنکور هم میتونن عرض کنم خدمتتون بازیگری رو ادامه بدن ، ثبت نام بکنن و یا از طریق کنکور هنر دانشگاه سراسری میتونن این عزیزان بصورت علمی و آکادمیک، رشته بازیگری رو ادامه بدن.

یه تذکری رو میخوام برای شما عزیزان داشته باشم. ببینین عزیزان ، بازیگری یکسری کار ساده ای نیست. متاسفانه الان این دوربین ها ، دوربین های دستی و موبایل ها باعث شده که با تصویر برداری ثانیه ای ، دوستان با یک میکاپی ، فکر میکنن که بازیگر شدن و میتونن در عرصه های تئاتر و فیلم و سینما فعالیت بکنن. نه دوستان من ، عرض کردم این کار علم خودش رو میخواد ، ممارست و تمرین میخواد. باید یاد بگیرین ، بیان ، حس ، حرکت و … . خیلی چیزای دیگه که در هنر بازیگری هستش باید یاد بگیرین. البته عرض میکنم اگه میخواین بازیگری رو به معنای واقعی لمس کنید و این رو اجرا کنید وگرنه همینجور با دوربین و نمیدونم با موبایل یکاری رو انجام بدین ، اونا بازیگری بحساب نمیان.

از کجا باید شروع بکنیم؟

خیلی از شما عزیزان این سوال براتون هستش که ما از کجا باید شروع بکنیم؟ عرض کردم که حتما باید دوره ببینین ، فرق نمیکنه چه آموزشگاه های آزاد و چه در دانشگاه، بعد از اتمام دوره مطمئنا خود آموزشگاه یا دانشگاه ، اجراهایی خواهند داشت که شما اونجا شرکت میکنین و به طبع یواش یواش از اونجا ورود میکنین به عالم فیلم ،تئاتر و سینما. سن و سال هم فرق نمیکنه، ما از پنج شش هفت سالگی داریم تا الی ماشالله، عزیزایی که شاید در سنین بالا باشن. همه آموزش میبینن و عرض کنم خدمتتون بعد از گذراندن آموزش از طریق آموزشگاه یا دانشگاه به گروه های هنری حرفه ای و نیمه حرفه ای معرفی میشن.

خب دوستان در آخر عرایضم میخوام یک استارتاپ رو براتون معرفی بکنم. دوستای جوانم که میخوان از طریق فضای مجازی در این اوضاع کرونایی با شما همراه بشن و آموزش هایی رو در حوزه های موسیقی ، تئاتر و فیلم براتون ارائه بدن. استارتاپ آرتودیو . آدرسش هم www.artodio.com هستش. شما میتونید ثبت نام بکنید و بهره های لازم رو ببرید و خدا رو چه دیدید ، باهم در آینده نزدیک همکاری هم داشته باشیم. متشکرم.

عضویت در آرتودیومگ (مجله خبری آرتودیو)

چنانچه دوست دارید آخرین اخبار و مقالات در حوزه های مختلف هنری را دریافت کنید،
لطفا حداقل یکی از اطلاعات تماسی زیر را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نماد اعتماد الکترونیکی و نشان ملی ثبت، ضامن خریدی مطمئن و واقعی در بستر فضای مجازی و آنلاین می باشد.

با خاطری آسوده از آرتودیو خرید نمایید
logo-samandehi

نماد اعتماد الکترونیکی و نشان ملی ثبت، ضامن خریدی مطمئن و واقعی در بستر فضای مجازی و آنلاین می‌باشد.

با خاطری آسوده از آرتودیو خرید نمایید

ما را در شبکه های اجتماعی هم دنبال کنید


برای اطمینان، بر روی نمادهای زیر کلیک کنید

logo-samandehi